Autogén tréning magas vérnyomás ellen. A lazítás bestsellere

Autogén tréning — útmutató és gyakorlatok Az autogén tréning a koncentratív önrelaxáció egyik bizonyított autogén tréning magas vérnyomás ellen.

autogén tréning magas vérnyomás ellen

Johannes Heinrich Schultz idegorvos fejlesztette ki az előző század as éveiben. Az elérni kívánt állapot a mély fizikai nyugalom, miközben a páciensnek aktívan együtt kell működnie.

Napjaink népszerű relaxációs módszere, az autogén tréning Mi az autogén tréning? Az autogén tréning AT  napjaink egyik leggyakrabban használt relaxációs módszere, amely jótékony hatással van a testi és a lelki állapotra egyaránt. Orvosi szempontból ez az egyik legjobban megalapozott, és legtöbbet kutatott relaxációs módszer. A gyakorlatok rendszeres végzése által erősödnek testünk öngyógyító folyamatai, képessé válunk testünk önszabályozó rendszerének és pszichénk működésének befolyásolására.

Az idegi zavarokat kell megszüntetni, ezért az autogén tréning módszerének az a célja, hogy a test azon területeit is nyugalomba hozza, amelyek akarattal nem befolyásolhatók. Vagyis az autogén tréningben megtanuljuk a testünk akaratlan funkcióit szándékosan befolyásolni. Ez nehezebbnek hangzik, mint amilyen valójában.

Az autogén tréning célja a mély relaxáció és a stressz csökkentésének elérése.

Amikor félünk — veleszületett vagy tanult reflexként, esetleg tapasztalatból — emelkedik a pulzusunk. Szívünk a torkunkban dobog.

Gyakori megbetegedések

Nagyon izgatottak vagyunk a számos szervi és izomfunkció aktivizálódása miatt. Ez a fizikai folyamat egy érzelem vagy gondolat miatt indul el.

autogén tréning magas vérnyomás ellen

Általában az izgalomnak ezt az érzését úgy próbáljuk elnyomni, hogy kényszeredetten próbáljuk összeszedni magunkat. Erővel küzdjük le az izgatottságot, ami újra feszültséget szül.

Az autogén tréning egy relaxációs technikaamely az önbefolyásoláson autoszuggesztió alapszik.

Az autogén tréning a szervezetünknek ezt a képességét használja, így a képzelőerő segítségével váltunk ki egy testi reakciót. A fent nevezett példában a progresszív önrelaxáció elsajátítása után képesek vagyunk a szívet nyugalmi állapotba hozni, és a pulzust normalizálni.

autogén tréning magas vérnyomás ellen

Az autogén tréning egy 6 különböző fokozatból álló tanulási folyamat, melyek mindegyike a szervrendszer egy meghatározott területével foglalkozik. Ha rendszeresen gyakorlunk, hamar magunkévá tehetjük a formulákat és azok hatását, így bármikor gondoskodhatunk az ellazulásról.

autogén tréning magas vérnyomás ellen

Következzen egy útmutató és gyakorlatok az autogén tréninghez: Az egyszerűtől haladunk a bonyolultabb felé. Csak akkor gyakoroljuk a következő fokozatot, ha az előző már megy, és érezzük is a hatását.

autogén tréning magas vérnyomás ellen

Naponta szor gyakoroljunk ugyanabban az időben, ismételjünk minden gyakorlatot 3-szor, és minden formulát 6-szor. Gyakoroljunk háton fekve, vagy ülve az ún.

Gyakorlás közben csukjuk be a szemünket, szánjunk időt magunkra, és száműzzük a találkozók és egyéb kötelezettségek gondolatát. A jobbkezesek jobb oldalon kezdjék, balkezesek a bal oldalon.

autogén tréning magas vérnyomás ellen

Iratkozzon fel hírlevelünkre még ma! Töltse ki a feliratkozó formot, hogy naprakész információkkal láthassuk el Önt.

Lehet, hogy érdekel