Táplálkozás magas koleszterinszint és magas vérnyomás esetén

táplálkozás magas koleszterinszint és magas vérnyomás esetén

Ma már tudjuk, hogy ezek a radikális diéták nem a várt eredményt hozzák, hiszen a tojás a kiegyensúlyozott étrend fontos része, ahogyan az egészséges olajak is.

Így csökkenthető a testsúly, a vérnyomás és a koleszterinszint

Ha étrendünk transz-zsírokban gazdag ételekből áll például sok sült krumpliból, péksüteményekből, különféle margarinokbólakkor nem jó úton járunk: az LDL-szintünk valószínűleg magas. Ezen segítenek különböző gyógyhatású készítmények, teák, gyógyszerek, de a legtermészetesebb koleszterincsökkentő módszer, ha megválogatjuk, hogy mit eszünk, ha kerüljük a transz-zsírokat, és megfelelő élelmiszereket fogyasztunk, amilyen gyakran csak lehet.

Lássuk, melyek a legjobb koleszterincsökkentő ételek!

táplálkozás magas koleszterinszint és magas vérnyomás esetén

Zabpehely A teljes kiőrlésű gabonafélék nemcsak csökkentik a koleszterinszint csökkentésében segítenek, de még egyfajta antidepresszánsként is hatékonyak. Bizony, rendszeres fogyasztásuk csökkentik a stresszt, a szorongást.

De vissza a koleszterinhez! A zabban található béta-glükán megakadályozza az ételekben található koleszterin felszívódását, hozzájárulva így az LDL-szint csökkentéséhez.

Nélkülözhetetlen a szervezet élettani folyamataiban, mégis mennyiségének kóros megnövekedése komoly veszélyekkel jár. Alapvetően két típusa létezik. A "rossz" koleszterin az ún. LDL felelős a szervezetben többek között az érelmeszesedés kialakulásáért, ezzel szemben a "jó" koleszterin az ún.

Az pedig már csak hab a tortán, hogy a zab remek élelmirost-forrás. Ha a koleszterincsökkentő hatását szeretnénk maximalizálni, adjunk a reggeli kásánkhoz almát, körtét vagy szilvát.

táplálkozás magas koleszterinszint és magas vérnyomás esetén

Táplálkozás magas koleszterinszint és magas vérnyomás esetén gluténérzékenyeknek sincs okuk aggodalomra, mivel többféle gluténmentes zab érhető el a boltokban. Tejsavófehérje A rendszeresen sportolók számára jól ismert élelmiszer a tejsavófehérje, más nevén a fehérjepor. Az egykor a sajtgyártás melléktermékeként ismert anyagra ma már nem élelmiszer-ipari hulladékként, hanem fontos alapanyagként tekintünk, hiszen a szervezetünk számára értékes anyagokat tartalmaz.

táplálkozás magas koleszterinszint és magas vérnyomás esetén

Egy nemrégiben készült brit kutatás kimutatta, hogy akik napi 54 grammnyi fehérjét fogyasztanak, mindössze 12 hét alatt jelentősen csökkentik szervezetük LDL-szintjét, tehát a tejsavófehérje a koleszterincsökkentő ételek közé tartozik.

A fehérjében található aminosavak nemcsak a koleszterinszintet csökkentik, hanem hozzájárulnak az egészséges agyműködéshez, az izomépítéshez, ráadásul hosszan tartó telítettségérzetet is adnak.

táplálkozás magas koleszterinszint és magas vérnyomás esetén

Ma már rengetegféle ízben kapható. Remek választás edzés után, és akkor is, ha lelkiismeret-furdalás nélküli nassolásra vágyunk. Esszenciális zsírsavak Például az ómega-3 zsírsav, amiben gazdag többek között az avokádó, az olívaolaj és az olajos halak szardínia, lazac.

táplálkozás magas koleszterinszint és magas vérnyomás esetén

De hasonlóan jótékony hatása van az olajos magvaknakígy például a lenmagnak és a belőle készült olajnak is. Használjuk, fogyasszuk minél gyakrabban, de azért mértékkel ezeket az alapanyagokat!

  • Dvorák Márton, az Életmód Orvosi Központ mozgásterapeutája szerint nem mindegy, hogyan épülnek fel a célzott edzések.
  • Magas vérnyomás és napraforgó
  • Szükséges-e vizet inni magas vérnyomás esetén

Hüvelyesek Ánizs magas vérnyomás esetén különböző babféléket, akár lencsét, borsót vagy éppen szójababot választunk, mindenképpen jól döntünk, hiszen ezek természetes koleszterincsökkentő ételek.

Még jobb, ha a hüvelyesekből készült salátát meglocsoljuk egy kis extra szűz olívaolajjal.

táplálkozás magas koleszterinszint és magas vérnyomás esetén

Már csupán a hüvelyesek rendszeres fogyasztásával akár 10 százalékkal is csökkenthetjük az LDL-szintünket. A hüvelyesek mindemellett rostban gazdag zöldségek, fehérjetartalmuk is igen magas, vagyis jó húspótlók, ha vegetáriánus vagy vegán étrendet követünk. Fokhagyma Újabb csodás jótékony hatása az egyik kedvenc fűszernövényünknek.

Dohányzási szokásáról, testsúlyáról, rendszeres testmozgásáról, vagy edzetlenségéről, napi stresszhelyzeteiről nyilván pontos ismeretei vannak. De tudja-e Ön, hogy mennyi a koleszterinszintje? Tudja-e, hogyha ezek az értékek magasabbak, akkor megfelelő kezelésre van szüksége, mellyel a fenti betegségek előfordulási kockázata jelentősen csökkenthető? Nálunk lehetőség van néhány perces vizsgálat kapcsán megtudni a koleszterin- szintjét, vércukorszintjét, vérnyomását.

Csökkenti nemcsak a koleszterinszintet, de a magas vérnyomást is, plusz rengeteg vitamin és ásványi anyag található meg benne. Fokhagymából sosem elég: adjuk főzés közben az ételeinkhez, és együk nyersen is. Rádörzsölhetjük a pirítósra vagy aprítva adhatjuk a salátákhoz.

Hús- és tejtermékek választása esetén az alacsony zsírtartalmút részesítse előnyben a beteg. Nem ajánlott a kacsa, liba, zsíros húsrészek, belsőségek, szalámik, kolbászok, zsíros felvágottak, májasok és hurkafélék, valamint a vaj, tejszín, zsíros tejföl, túró és sajtok.

Remek vértisztító, és emellett természetes afrodiziákum. Persze nem árt, ha fogyasztása utána elrágcsálunk egy kis petrezselyemzöldet, vagy egy kis mézet kanalazunk, mindkettő semlegesíti a kellemetlen szagot.

  • Az eddigi kutatások nem mutatták ki, hogy a nagyon alacsony koleszterinszint egészségtelen lenne.
  • A magas vérnyomás kialakulásának mechanizmusa
  • WHO adatok a magas vérnyomásról

Lehet, hogy érdekel